Handelsbetingelser

Praktisk info

Handelsbetingelser samt administration af køb og salg på allskin.dk foretages af:

Allskin ApS
Solrød Strandvej 94B
2680 Solrød Strand
Tlf. +45 20832990
CVR-nr.: 36432462

Disse handelsbetingelser er kun gældende for forbrugere.

Produktinformation

På www.allskin.dk oplyses beskrivelse af varen samt ingredienser og en brugerguide. Hvis du har yderligere spørgsmål til et produkt, er du velkommen til at kontakte os på mail kontakt@allskin.dk.

Bestilling af produkter

Når du sender en ordre via allskin.dk, er ordren et bindende tilbud om at købe produkter i henhold til disse handelsbetingelser. Du vil inden, du godkender din ordre, have mulighed for at rette eller slette produkter, du har lagt i indkøbskurven samt ændre de oplysninger, du har angivet i forbindelse med dit køb. Din ordre er ikke afsendt eller bindende, førend du har trykket “godkend ordre”.

Priser og betaling

Prisen for et produkt er den/de pris(er), der på tidspunktet for bestillingen er angivet på allskin.dk. Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer. Prisen for eventuel levering er angivet på din ordre, og den samlede pris for din ordre fremgår af ordrebekræftelsen. Alle priser for produkter på allskin.dk er gældende, indtil de ændres. Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms, men ekskl. leveringsomkostninger. Det er muligt at betale med VISA-Dankort, Mastercard, VISA Electron, Maestro, Mobilepay. Allskin trækker først beløbet fra din konto, når den respektive ordre er klar til afsendelse. Når transaktionen er gennemført, vil det fremgå af din konto. Ved betaling med betalingskort sendes dine oplysninger direkte og SSL-krypteret til Allskin´s betalingsudbyder. Allskin har dermed ikke adgang til dine betalingsoplysninger.

Ordrebekræftelse

Allskin sender dig en elektronisk ordrebekræftelse som godkendelse af dit køb. Ordrebekræftelsen indeholder ordrenummer, navn, adresse, leveringsadresse, betalingsmåde, specifikation af de bestilte produkter og den samlede pris inkl. eventuelle leveringsomkostninger. Allskin modtager en digital kopi af alle ordrer, men det anbefales, at du selv printer ordrebekræftelsen ud, da den indeholder væsentlige oplysninger om salget. Ordrebekræftelsen er samtidig relevant, hvis købet fortrydes, eller hvis du har indsigelser til det købte. Endelig aftale er indgået, når ordrebekræftelsen er afsendt fra Allskin, og aftalen omfatter de produkter, der står i ordrebekræftelsen. Når du modtager ordrebekræftelsen, anbefales det, at du gennemgår den og straks kontakter Allskin, hvis du mener, den indeholder fejl eller uoverensstemmelser. Det anførte i ordrebekræftelsen er gældende, medmindre du skriftligt fremsætter indsigelser straks efter modtagelsen af ordrebekræftelsen.

Levering

Det koster minimum DKK 42,50. at få leveret pakken i Danmark. Ved køb over DKK 500,- er der fri fragt. Forventet leveringstid er 1-5 hverdage regnet fra ordrebekræftelsens dato. Allskin bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Forsendelsen leveres med GLS til din oplyste adresse på ordreafgivelsen. Når varen er pakket til afsendelse, vil du modtage et link fra GLS med mulighed for at vælge et pakke-afhentningssted – dette som alternativ til hjemmelevering. Linket fra GLS sendes på den e-mail, der blev brugt på webshoppen ved ordreafgivelsen. Forsendelsen vil på et evt. pakke-afhentningssted være tilgængelig til afhentning i 5 hverdage. Leveringsomkostningerne forbundet med dit køb fremgår af din ordre samt ordrebekræftelse og vil blive opkrævet sammen med din betaling for det købte. I linket vil der være et Tracking nr. hvor du på https://gls-group.eu/DK/da/home – kan se hvor langt din pakke er nået, ved spørgsmål herom kan GLS kontaktes.

Levering til udlandet

Vi levere som udgangspunkt kun til EU lande. For levering til udlandet bedes du skrive en mail til: kontakt@allskin.dk

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb indtil 14 dage efter, at du har modtaget det købte.

Du kan fortryde købet af et produkt ved:

  • At give Allskin besked om dette og returnere produktet. Se nedenfor under returnering.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Meddelelsen skal skrives til kontakt@allskin.dk og ordrebekræftelsen skal medsendes hermed. Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydelig besked herom. Det anbefales, at du gemmer dokumentationen for, at du har afsendt meddelelsen samt det købte.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til:

Allskin ApS
Solrød Strandvej 94B
2680 Solrød Strand

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Det produkt, du returnerer, skal være i samme stand som ved modtagelsen. Du skal sende din ordre retur senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde et køb. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Da der er tale om hudplejeprodukter, mister du din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen eller tager produktet i brug, da varen derfor af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Samtidig bortfalder fortrydelsesretten tillige helt eller delvist, hvis:
– varen er taget i brug
– varen er beskadiget, mens du havde ansvaret for den
– plombering eller lignende er brudt
– varen er håndteret på en anden måde, end man almindeligvis ville gøre i en fysisk butik for at undersøge og prøve produktet.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb får du de penge retur, du måtte have betalt inkl. eventuelle omkostninger ved Allskin´s forsendelse af det købte til dig, så snart Allskin har modtaget din meddelelse om, at du fortryder dit køb. Ved returnering af produkter modtager du først pengene, når Allskin har haft lejlighed til at undersøge det returnerede. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Reklamationsret

Allskin yder 24 måneders reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller inddirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning til et tilsvarende produkt. Afhjælpes problemet ikke heraf, kan der blive tale om tilbagebetaling eller afslag i prisen. Allskin afholder udgifterne for forsendelsen ved gyldig reklamations-sag. Se under punktet “returnering” for adresse oplysninger mv. Ved reklamation skal vi altid besigtige produktet/varen. I tilfælde hvor der er tale om hudplejeprodukter, hvor produktets holdbarhed er oplyst på emballagen, kan muligheden for at få medhold i en reklamation dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i 2 år, eller varens holdbarhed er udløbet inden reklamtionsfristens udløb. Såfremt du har en reklamationssag, skal vi vide det indenfor rimelig tid, og oplyses på mail: kontakt@allskin.dk.

Hvis du vil klage

Hvis du vil klage over dit køb, kan du kontakte os på e-mail: kontakt@allskin.dk. Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Undersøgelsespligt og mangler

Når du modtager det købte, skal du straks foretage en undersøgelse af det købte, herunder nøje efterse det leverede for at konstatere, om det har fejl eller mangler.